فهرست بستن

پیچ فولادی در بازار

پیچ فولادی در بازار: این نوع پیچ و مهره فولادی در گرید های 10.9 و 12.9 با تناسل بسیار بالا معمولا در صنایع ماشین آلات صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و بطور نیم دنده و تمام دنده در شکل های مختلف پیچ شش گوش و آلنی تولید می شوند.
پیچ و مهره های فولادی هم بصورت تمام دنده طبق استاندارد DIN933 و هم بصورت نیم دنده طبق استاندارد DIN931 تولید می شوند.

انواع پیچ های فولادی در بازار

مشخصات فنی پیچ فولادی در بازار

این نوع پیچ و مهره ها از درصد کربن بالاتری در ساختار خود نسبت به پیچ و مهره های آهنی برخوردار بوده و هر چه گرید آنها بالاتر می رود تنسایل آنها نیز بالاتر رفته تردترمی شوند و به منظور بالا بردن سختی فولاد عملیات حرارتی طولانی تری انجام می دهند. این پیچ هاعلاوه بر استاندارد های DIN933 تمام دنده و DIN931 نیم دنده در استانداردهای آمریکایی نیز تولید می شوند که دارای عملیات حرارتی بسیار ویژه ای بوده و در صنایع پل سازی و صد سازی و برخی از آنها با متریال ویژه ای همراه با عملیات سرمایشی گرمایشی ویژه برای کار در محیط های بسیار سرد ساخته می شوند تا در برابر فریز شدن و شکست ضربه ای در دماهای بسیار پایین مقاومت بیشتری داشته باشند.

انواع پیچ‌ های فولادی شش ضلعی (Hex bolts)

پیچ فوق با شش پهلو دارای استاندارد صنعتی برای متصل کننده‌ها با سر (گل) پیچ فورج شده است. پیچ‌های با گل شش ضلعی در اتصال چوب، فولاد و دیگر مصالح ساختمانی برای پروژه‌های لنگرگاه بندری، پل‌ها، سازه‌های بزرگراهی، و ساختمان‌ها کاربرد دارند و استفاده می‌شوند. پیچ‌های شش ضلعی با گل فورج شده معمولا به عنوان انکربولت قابل استفاده هستند.

انواع پیچ های فولادی در بازار

انواع پیچ فولادی چوب (Timber bolts)

انواع پیچ های فولادی چوب همچنین با نام گل (سر پیچ) گنبدی، سپری، ایمن، قارچی نیز شناخته می‌شوند. همچنین در آمریکا به این پیچ‌ها پیچ‌های اقتصادی نیز گفته می‌شود. این ‌پیچ‌ها در کاربردهای سازه ساحلی و چوبی در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر این سر گرد و بزرگ یک پیچ چوب دارای دو برآمدگی یا باله است که این سرگرد و بزرگ یک پیچ چوب چرخیدن پیچ در چوب جلوگیری می‌کند. گل پیچ چوب بسیار بزرگ نیاز برای یک واشر آهنی چکش خورده را مرتفع و باث کاهش هزینه می شود.

انواع پیچ های فولادی در بازار

انواع پیچ های فولادی سازه‌ای (Structural bolting)

این پیچ شش ضلعی برای  طراحی اتصالات سازه‌ای فولاد به فولاد می باشند. در نتیجه، عموما بسیار کوتاه می‌باشند. مشخصات A325 و A490 برای کاربردهای عمومی مانند، انکربولت نیستند. در این محدوده، جایکزینی A449  به جای A325 و A354 BD به جای A490 را می‌توان مد نظر قرار داد.

تماس با ما

تلفن
09365229083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *